hola, bon any, soc nova!!

En aquest apartat us podeu presentar, acomiadar, felicitar-vos pels aniversaris...

hola, bon any, soc nova!!

EntradaAutor: queli » 07 gen. 2010 12:15

hola, a tothom!!
em dic raquel ( queli, ja que us poseu noms tan guais) ;)
fa temps que buscava info sobre forums de mares i pares, i que parlessin de l'embaràs i aclaressin dubtes, i, sobretot que no veissin només les coses negatives de l'embaràs i el part, com sempre passa..ara que amb el meu marit ens hem decidit que per aquest anyet a veure si ens hi posem a buscar el primer, m'ha fet molta ilu trobar persones que vegin les coses bones .... Petons.
queli
Acaronador Principiant
Acaronador Principiant

Entrades: 9
Membre des de: 05 gen. 2010 00:15

Re: hola, bon any, soc nova!!

EntradaAutor: Witch » 08 gen. 2010 15:03

Hola Queli!
BENVINGUDA!! :abraçada:

i tant que tot té coses bones! Què és el que t'han explicat? Jo he sigut mare 3 vegades i és la experiència més maca del món. (per mi, eh?) ning´diu que no sigui dur, a vegades... però que faria sense els meus tres petits? El meu marit i jo estariem avorridíssims! :lol: :meparto: :meparto:
Imatge
Imatge
Imatge
Witch
Acaronador Increïble
Acaronador Increïble

Entrades: 981
Membre des de: 20 nov. 2004 20:44
Ubicació: Terrassa

històries per a no dormir!!

EntradaAutor: queli » 11 gen. 2010 10:33

hola,
doncs l'embaràs com a una sèrie de patiments seguits; inflament de turmells, insomni, cansament...conec una noia que s'acaba de quedar embarassada per segon cop i ja diu que no ho aguanta més.. a més, que els primers mesos son horribles, que cansa molt, que no hi ha vida en parella..sense comptar amb el que que m'explica la meva mare...els dos dies de part horrible que va passar pq no li feien cesàrea..en fi, que entre les amigues i familia...ningu veu aquesta primera etapa com a res gaire satisfactori, fins que el nen ja es més "autònom"... ??????? Jo no penso que sigui així,tot tan negatiu i poc disfrutable, però em tatxen de ingènua!!
petons
queli
Acaronador Principiant
Acaronador Principiant

EntradaAutor: Witch » 11 gen. 2010 19:43

Carai noia!!
Quines coses de dir-te... :x
A veure, cadascú és com és i cadascú porta l'embaràs de manera diferent.
Jo penso que si l'embaràs és buscat, hauria de ser una alegria. No pots anar tot el dia com una ànima en pena, si et fa mal l'esquena o si vomites.
El cos fa un canvi espectacular, hi ha una revolució hormonal que trenca esquemes: et pots sentir molt bé i no tenir res o pots començar per els típics mareigs matutins i després amb diabetis gestacional.
Això depèn de la constitució i metabolisme de cadascú. Qui sigui més propens a engreixar-se és probable que tingui retenció de líquids i se li inflin els turmells...
Si passes part de l'embaràs a l'estiu, sobretot l'últim trimestre, la calor et pot fer sentir pitjor, més cansada, o inflada... i agobiar-te. Però com t'he dit, depèn de com t'ho prenguis i del que facis per portar-ho millor.

L'embaràs és un fet meravellós, independentment de si vomites, et marejes o tens mal d'esquena... independentment de si t'engreixes més o menys, de si t'infles... etc. Són 9 mesos on has de ser conscient que s'està formant una vida i que l'has de cuidar molt (cuidant-te a tu). Fins hi tot, si et passés alguna cosa i haguessis de fer repòs o t'haguessin d'imgressar. Si tu vols que sigui una experiència bonica, ho serà.

Ja t'he dit, jo n'he tingut 3... i malgrat la trecera em feia mandra passar l'embaràs, era la meva nena i un cop vista la 1ra ecografia, les sensacions i les ganes de viure com creixia dins meu van tornar. Igualment llegia coses de l'embaràs, com evolucionava el fetus, les proves que et fan... :P
La veritat, he volgut gaudir (el 3r ha estat difícil) els tres embarassos de la mateixa manera. Jo sé del cert que hi ha gent negativa o gent que no es para a pensar la meravella del nostre cos... però elles s'ho perden. ;)

En quan al postpart és el mateix... qui ho vol viure com " quin rollo que només menja, dorm, caga i pixa" o com a "vol mama a totes hores, vol pit, plora, no ens deixa dormir", doncs és clar, no ho gaudeix i s'agobia.
En canvi si ho viu com " mira com dorm, que dolç", "necessita la mare, és molt petit", "és bo que mami sovint, per no tenir hipoglucèmies"...
Normalment, sobretot amb el primer, pare i mare es queden embobats mirant el nadó... voldries abraçar-lo, amanyagar-lo, però és tan poqueta cosa que et fa "por".
El més normal és estar cansat, sobretot la mare. Ara ja no hi ha una parella, hi ha una família. S'ha de tenir paciència perquè es triga a assimilar-ho i a adaptar-s'hi; tots 3, eh?? S'ha de ser conscient que el nadó és prioritari i els dos adults han de posar de la seva part. La parella no té perquè resentir-se, tots dos poden tenir cura del nadó... Ah! i per donar el pit no significa que la mare desplaci el pare, ni perquè vulgui estar més amb la criatura. El nadó la necessita i és així.

Nosaltres no hem tingut problemes, al contrari, ho hem viscut molt bé, i som feliços. Ara bé ningú diu que tenir-ne 3 sigui un camí de roses, però això ja és una altre història.

Espero haver-te ajudat.
:adeu:
Imatge
Imatge
Imatge
Witch
Acaronador Increïble
Acaronador Increïble

Entrades: 981
Membre des de: 20 nov. 2004 20:44

m'ajuda molt

EntradaAutor: queli » 12 gen. 2010 21:21

merci!!
la veritat es que això em dóna molts ànims, ara que ja dintre d'uns mesos teniem pensat posar-nos-hi; de fet, el més probable, es que jo no treballi durant part de l'embaràs i el primer any de vida del meu futur petitó ( m'agrada com sona :) , per tal de poder dedicar-li tota la atenció possible, tenint en compte que no podre comptar gaire amb ajudes externes, per circumstàncies diverses.Jo també penso que tant l'embaràs , com el part, com els primers mesos de vida posen ser macos, i no només per les hormones,així que m'ajuda molt saber que no sóc la única que ho pensa. Segurament em criticaran els coneguts per deixar de treballar per dedicar-me a ser mare;( que si sostre de vidre, que si es renuncia a la carrera professional....) però bé, m'és igual.Tinc moltes preguntes, com ara en temes de lactància, que sembla que els mares modernes, moltes ja no volen donar el pit,i suposo que no és el mateix en temes de immunitat, per exemple, que donar un biberó, però ja les faré, als llocs de temes específics( em miraré també les recomanacions de llibres, que dintre de poc em vull posar a llegir, crec que un s'ha de formar, com en qualsevol altre cosa)
per cert, moltes felicitats pels teus 3 nens.
adeu.
queli
Acaronador Principiant
Acaronador Principiant

EntradaAutor: lilun » 18 gen. 2010 19:50

Hola Queli! Benvinguda ja que jo encara no t'havia saludat. Sóc la Lilun, l'altra assessora d'acaronar...

T'he estat llegint i et vull dir que t'animo entusiastament a que comencis a "formar-te" com tu dius, i veuràs, sobretot quan ja estiguis embarassada i encara més quan ja has parit al teu petitó o a la teva petitona, que tot això que t'han dit és ben diferent de la realitat... crec que tot és com un ho vol viure, és com veure el got mig buit o mig ple...jo personalment sóc de les que el veuen mig ple sempre! je,je.. Penso que ser mare al 100% significa viure al màxim totes les noves experiències que vindran amb el teu nadó al seu costat.... i per mi és cent mil vegades més gratificant que res més al món, ja sigui parlant del món laboral o de qualsevol altra cosa...és una opinió personal, que quedi clar... però és una sensació profundíssima de sentir-te plena, plena de vida per estimar i per ser estimada... bé, és que m'emociono i tot...la veritat, sóc mare de la Bruna de 3 anys, i de l'Aran de 7 mesos i mig...i em sento feliç i plena al màxim. És cert que la vida és un conjunt de moltes coses però la maternitat és de les més grans que hi pot cabre al món, sempre que es vulgui i es desitgi, és clar!
Què en dieu les altres mames que esteu per aquí?

Fins aviat i sort!
Lilun.
ImatgeImatge
lilun
Acaronador Expert
Acaronador Expert

Entrades: 113
Membre des de: 07 maig 2007 23:09

Torna a: Benvinguts i benvingudes...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant